BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

Behandling av personuppgifter sker i enlighet med vad som stadgas i personuppgiftslagen (SFS 1998:204). Denna lag innehåller bestämmelser som syftar till att skydda privatpersoner mot att den personliga integriteten kränks när personuppgifter behandlas. Med personuppgifter avses bland annat uppgift om fysisk person såsom namn, hem- och arbetsadress, telefonnummer, personnummer eller annan information som direkt eller indirekt kan härledas till en fysisk person.

Genom att logga in på denna sida intygar du att de uppgifter som lämnats av dig är riktiga. Samtidigt samtycker du till att dessa uppgifter kan lagras och bearbetas i databaserade register hos Egeryds och att Egeryds har rätt att använda dina personuppgifter i syfte att tillhandahålla de tjänster som erbjuds via denna hemsida, för att fullgöra skyldigheter enligt myndighetsbeslut, för marknadsföring av tjänster och för registervård.

Personuppgifterna kan komma att kompletteras genom inhämtning från andra offentliga register, till exempel adressuppdatering. Det kan också förekomma att personuppgifter nyttjas för att marknadsföra produkter och tjänster via Egerydsbostadsklubb från Egeryds eller företag och organisationer som Egeryds samarbetar med.